Sjuk men hemma från sjukhuset.


Landade på njurakuten några dagar, men nu lite bättre värden så får vara hemma tills nästa provtagning. Skaffa aldrig diabetes!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Sjuk men hemma från sjukhuset.

  1. Dag Selander says:

    “Men eljest var du frisk – frågade jag litet försiktigt.

    Nä-ä – dom hittade en tumör i ena lungan – men bara i ena lungan.
    Jag fråga läkarn om det var cancer. Läkarn svara att han inte var
    säker men att det troligen var cancer. Hur farlig den var, kunde
    han inte svara på. Jag ska bli kallad till lungkliniken senare.

    Går det att operera – frågade jag mycket försiktigt.

    Nä-ä. Tumören var för stor. Dom måste ta hela lungan. Men jag har
    50 % syreupptagningsförmåga kvar, så om dom tar ena lungan har
    jag ändå 25 % kvar. Det är bara att jobba lite långsammare….”

    Citat av brev från Brage Norin

    Like

Leave a Reply

